התעשיינים: נתניהו, גם הצפון הוא חלק מישראל

    אבי יעקב No Comments on התעשיינים: נתניהו, גם הצפון הוא חלק מישראל
    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במכתב דחוף שנשלח לראש הממשלה שכותרתו "גם הצפון הוא חלק ממדינת ישראל", מגיב נשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון, ד"ר גד שפר, על קריאתו של ראש הממשלה "למי שיש לו שכל שילך להשקיע בדרום", דברים אותם אמר בטקס הכרזה על הקמת קריית סייבר לאומית בבאר שבע.

    "כמי שפיתוח הפריפריה יקר לליבו", כותב ד"ר שפר,"אין עיננו צרה בפיתוח הדרום, אולם איננו יכולים להשלים עם ההתעלמות מהצפון, מהצורך לפתח ולהשקיע בפרויקטים גדולים גם בצפון הארץ, פרויקטים שיוכלו למנף את כלכלת הצפון ולמשוך אליו אוכלוסייה חזקה. מדיניות שתתעלם מהצורך להשקיע בצפון תביא לדעיכתו, ולצערי אנחנו כבר עדים לסימנים של תהליך זה.

    עסקים וחברות עוברים למרכז הארץ ופוטנציאל התעסוקה מצטמצם, אלפי צעירים משכילים ומיומנים, עתידו של האזור, עוברים מדי שנה למרכז הארץ בעקבות אפשרויות התעסוקה. לפי הנתונים שפרסם השבוע שירות התעסוקה, במחוז הצפון (לא כולל העמקים) מרוכזים 31.5% מכלל דורשי העבודה בארץ (במחוז המרכז – 19%). נתוני עומק האבטלה (דורשי עבודה מעל 270 יום באבטלה) מדאיגים עוד יותר: 39% מהם בצפון, לעומת 11% במרכז", כותב נשיא הלשכה וקובע, כי התהליך נוגע באינטרס הלאומי של ישראל של ביזור אוכלוסייה, מרע את מצבם של תושבי הצפון בצמצום מקורות תעסוקה ופרנסה ופגיעה באיכות השירותים.

    אדוני ראש הממשלה – מדינת ישראל מאבדת את הצפון!", מדגיש במכתבו ד"ר שפר. "זו הדקה ה-90, להתעורר ולהשקיע בצפון, להקים כאן פרויקטים גדולים, כמו שדה תעופה צפוני, לנהל מדיניות של עידוד מוקדי תעסוקה ופיתוח, הן למפעלים והן לעסקים בצפון, לבנות בנייה מסיבית שתיצור בצפון חלופה למצוקת הדיור במרכז". את מכתבו מסיים ד"ר שפר בהזמנת ראש הממשלה לסייר עמו בצפון כדי להתוודע ממקור ראשון ובלתי אמצעי אל "הפוטנציאל והסיכוי", כניסוחו, וכדי לגבש במשותף תכנית לחיזוקו של הצפון.



    0 תגובות